Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła została wyróżniona zaproszeniem do realizacji pilotażowego projektu edukacyjnego fundacji Czepczyński Family Foundation „ABC Empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami”. Książka „ABC Empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami” to 12 rozdziałów przygód Zosi i Maksa. Bohaterowie książki to pierwszoklasiści szkoły podstawowej, którzy doświadczają niecodziennych sytuacji, z których wynoszą ważne życiowe lekcje. Zosia i Maks poznają osoby mierzące się z różnymi niepełnosprawnościami i schorzeniami.
W tym tygodniu uczniowie naszej szkoły realizowali moduł 1 pt. ”aparat” i moduł 10 „szyfr” z okazji obchodzonego 18.09. Międzynarodowego Dnia Głuchych i języka migowego.
ABC EMPATII cz. 2
W tym tygodniu uczniowie naszej szkoły realizowali moduł 2 pt. ”Biała laska” z okazji obchodzonego 15.10. Międzynarodowego Dnia Niewidomych.
ABC EMPATII cz.3
14 listopada w rocznicę urodzin odkrywcy insuliny, Fredericka Bantinga obchodzony jest Światowy Dzień Walki z Cukrzycą. W ramach projektu ABC Empatii nasi uczniowie wzięli udział w zajęciach edukacyjnych związanych z tą tematyką. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, jakie są objawy cukrzycy, czym jest spowodowana i w jaki sposób się ją leczy. Rozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu.
Dzieci uzupełniały karty pracy oraz wykonały plakat związany ze Światowym Dniem Walki z Cukrzycą.
ABC EMPATII cz. 4
Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła została wyróżniona zaproszeniem do realizacji pilotażowego projektu edukacyjnego fundacji Czepczyński Family Foundation „ABC Empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami”. Książka „ABC Empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami” to 12 rozdziałów przygód Zosi i Maksa. Bohaterowie książki to pierwszoklasiści szkoły podstawowej, doświadczają niecodziennych sytuacji, z których wynoszą ważne życiowe lekcje. Zosia i Maks poznają osoby mierzące się z różnymi niepełnosprawnościami i schorzeniami.
W tym tygodniu uczniowie naszej szkoły realizowali moduł 12 pt. ”Urodziny” z okazji obchodzonego 03.12 Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami.
ABC EMPATII cz. 5
To kolejny zrealizowany temat w ramach Projektu „ABC Empatii”. Po zapoznaniu uczniów z rozdziałem książki, przeprowadzono dyskusje, zabawy oraz ćwiczenia na kartach pracy. Dzieci dowiedziały się, czym jest ADHD, jak mogą zachowywać się uczniowie z ADHD, z jakimi problemami borykają się podczas nauki, planowania i organizacji czasu wolnego oraz przestrzeni wokół siebie. ADHD to zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Jest to zaburzenie, które rozpoczyna się we wczesnym dzieciństwie i obejmuje trzy główne grupy objawów: nadmierna ruchliwość, zaburzenia koncentracji uwagi i nadmierna impulsywność.
ABC EMPATII cz.6
W ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu uczniowie klasy pierwszej oglądały film edukacyjny na temat autyzmu. Po krótkiej rozmowie na jego temat, dzieci wspólnie bawiły się. Podczas zabaw, poza węchem i smakiem, uczniowie aktywizowali wszystkie dziecięce zmysły. W dalszej części zajęć solidaryzując się z chorymi na autyzm, dzieci wykonały fantazyjną pracę z niebieskich odcisków dłoni.
W domu w ramach podsumowania zajęć rodzice przeczytali pociechom opowiadanie „Asik” z książki „ABC empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami”.
ZAKOŃCZENIE
Uczniowie klas 1-3 zakończyli projekt Czepczyński Family Foundation, „ABC EMPATII, BO WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI”, który miał za zadanie likwidację barier i stereotypów związanych z osobami z niepełnosprawnościami, a także zmianę myślenia i negatywnych postaw. Założenia projektu to pokazanie świata, w którym wszystkie dzieci zasługują na takie samo traktowanie, bez względu na ich stan zdrowia. Wytłumaczenie językiem dziecka na czym polegają różne niepełnosprawności i schorzenia oraz objaśnienie związanych z nimi różnic w codziennym funkcjonowaniu, uwrażliwienie dzieci na inny niż ich własny stan zdrowia oraz kształtowanie pozytywnych postaw wśród dzieci i ich rodziców. Cukrzyca, niepełnosprawność intelektualna, ruchowa, Zespół Aspergera, Zespół Downa, niedosłuch, osoby niewidome, głuche, blizny na ciele, to tylko niektóre z tematów o jakich rozmawialiśmy podczas realizacji tego projektu.
Na zakończenie projektu wszyscy uczestnicy otrzymali symboliczne medale i potrafią odpowiedzieć na pytanie Co to znaczy być empatycznym.