Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.
„Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami są właśnie młodsi uczniowie. Tworzą oni specjalne Komisje oraz Patrole Egzaminacyjne. Zaopatrzeni są w losy/ karty i przepytują starszych kolegów oraz dorosłych.
Jak pokazuje doświadczenie poprzednich edycji, taka zamiana ról jest często bardziej stresująca dla…dorosłych. Dzieci natomiast są niezwykle zmotywowane pełnieniem ważnejfunkcji egzaminatora.
Wiele emocji wywołują egzaminy przeprowadzane przez Patrole Egzaminacyjne. Uczniowie-egzaminatorzy wychodzą na ulice, do sklepów i przepytują przypadkowych przechodniów.
Oczywiście egzaminy odbędą się, jeśli dorośli wykażą się odwagą i do nich podejdą. Jakaż jest radość, gdy uczniowie „złapią” dorosłego na nieznajomości jakiegoś przypadku tabliczki mnożenia. Nie jest to wcale prosta sprawa stanąć przed tak poważną Komisją czy Patrolem!
W naszej szkole 1 października br został hucznie przeprowadzony Dzień Tabliczki Mnożenia. W tym dniu nie zabrakło konkursów, zabaw oraz quizów. Uczniowie mogli się zmagać z tabliczką na czas. W wyniku zawodów wyłoniono zwycięzców klasowych. Klasowymi Ekspertami tabliczki w tym roku zostali: Natalia Jackowska kl. IV, Marta Malmur kl. V, Wojtek Świerblewski kl. VI, Piotrek Grzesiek kl. VII oraz Martyna Witek kl. VIII.
Gratulujemy zwycięzcom i do zobaczenia za rok!